Mis on kiirlaen? Kiirlaenu taotlemine Kiirlaenu intress
Summa

50

2000

Periood

5

90

OTSI PAKKUMISI
 
 
Mis on tarbimislaen? Tarbimislaenu taotlemine Tarbimislaenu intress
Summa

1000

10000

Periood

1

60

OTSI PAKKUMISI
 
 
Mis on kinnisvaralaen? Kinnisvaralaenu taotlemine Kinnisvaralaenu intress
Summa

1000

50000

Periood

6

120

OTSI PAKKUMISI
 
 
Mis on eluasemelaen? Eluasemelaenu taotlemine Eluasemelaenu intress
Summa

2000

200000

Periood

10

40

OTSI PAKKUMISI
 
 



 
Eripakkumised
 
Специальные предложения
Liitu meie uudiskirjaga

Liitudes meie uudiskirjaga, hoiame sind kursis meie tegemiste ja parimate sooduspakkumistega. Sisesta oma e-mail.

Täname! Sinu e-mail on lisatud.

Tarbimislaenu andjad hakkavad põhjalikult laenaja tausta kontrollima



Delfi.ee

Täna oli Riigikogus esimesel lugemisel eelnõu, mis kohustab tarbimislaenu andjat senisest põhjalikumalt kontrollima laenaja tausta.

Eelnõu muudab põhjalikumaks inimese tagasimaksevõime hindamise, vältimaks olukordi, kus laenuvõtja ei suuda võetud kohustusi täita, kirjutab Delfi.

"Inimesed peavad laenu võttes saama täpselt aru, kas laen koos intressidega on nende rahaliste võimalustega kooskõlas või mitte. Eelnõuga täpsustasime laenuandja kohustust viia läbi laenuvõtja maksejõulisuse kontroll ning veenduda, kas inimene on võimeline ka tulevikus võetavat kohustust kandma," lausus justiitsminister Hanno Pevkur.

Vastutustundliku laenamise põhimõttest tulenevalt on eelnõusse kirja pandud, et inimese maksejõulisuse hindamine on laenuandja kohustus. Varasemalt on laenuandja sarnast punkti tõlgendades sellest kõrvale kaldunud põhjendusega, et laenaja peab esitama õigeid andmeid enda rahalise seisu kohta ning kiirlaenuandja ei pea neid andmeid üle kontrollima.

Täpsemad raamid saab ka tarbimislaenude reklaamimine. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi poolt valmistatud ning puudutab reklaamiseaduse muutmist, mille tagajärjel tarbijakrediidi reklaam peaks samuti muutuma vastutustundlikuks ja tasakaalustatuks ega tohi kallutada tarbijaid läbimõtlematult laenu võtma.

Eelnõu kohaselt ei tohi tarbijakrediidi reklaamis laenuga saadud võimaluste kohta käiv teave domineerida laenamisega kaasnevate kohustuste kohta käiva informatsiooni üle. Näiteks ei tohi reklaamiga jätta muljet, et laenuvõtmine on lihtne ja riskivaba viis inimese rahaprobleemide lahendamiseks.

Kiirlaenud on küll üks osa ettevõtlus- ja majandusruumist, kuid kerge kättesaadavuse tõttu on need inimestele tekitanud ka hulga probleeme. Inimesed teevad otsuse kiirlaenu võtta tihti ilma hindamata, kaua kulub laenu tagasimaksmiseks aega ja kui suureks kujuneb tegelikult tagasimakse.

Samuti täpsustatakse reklaamis esitatavat kohustuslikku teavet ja selle esitamise viisi. See välistab edaspidi kahetimõistetavate lubaduste andmise ja emotsionaalse fooni loomise laenureklaamides ning selle ajel tehtud otsuseid laenu võtmisel.

Eelnõu on valminud justiitsministeeriumi, rahandusministeeriumi ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi koostöös.

Kõik uudised