Pikaajalised intressimäärad hakkavad varsti taas kasvama
- Lisainfo
- 25. aprill 2012
Käesoleval aastal ei ole Swedbanki analüütikute prognooside kohaselt oodata olulist tõusu intressimäärades, kuid aasta-paari jooksul peaksid pikaajalised intressimäärad taas kasvama hakkama.
Nõrgenenud väljavaated maailmamajanduses vähendasid 2011. aasta lõpus ka Balti riikide majanduskasvu. Eesti SKP reaalkasv oli neljandas kvartalis 4,5% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Eesti majandus on muutunud tugevamaks ja välismõjude suhtes vähem tundlikuks. Kuigi majanduskasvu aeglustumist on oodata ka 2012. aastal, jääb kasv Eestis positiivseks tänu stabiilsele ekspordile ja sisenõudluse jätkuvale suurenemisele. Tööpuudus Eestis on vähenenud ning sissetulekud kasvavad järk-järgult, samal ajal jätkub ka inflatsiooni aeglustumine.
Nii majanduskeskkonda tervikuna, kui panga majandustulemusi mõjutas esimeses kvartalis kõige rohkem euro baasintressimäärade langemine. „Laenuvõtja seisukohast on madala intressitasemega keskkond hea, kuna see toetab meie majandust, kuid see pole meeldiv hoiustajatele ning mõjus negatiivselt panga kvartalitulemusele,“ sõnas Swedbanki Eesti peadirektor Priit Perens.
Käesoleval aastal ei ole panga analüütikute prognooside kohaselt oodata olulist tõusu ei lühiajaliste ega pikaajaliste intressimäärade puhul, kuid aasta-paari jooksul peaksid pikaajalised intressimäärad taas kasvama hakkama.
Kui eelmisel aastal vedas Eesti majanduskasvu eksport, siis praegu on kandvaks pooleks meie sisetarbimine. Sisetarbimise kasvu mõjutavad omakorda nii suurenenud kinnisvaratehingute arv kui ettevõtjate kasvanud aktiivsus. „Samas on hea teada, et kasvu baas on küllaltki tugev ja isegi juhul kui ekspordimahud peaksid kuni 20% langema, ei oleks meie hinnangul sellel tööhõivele ega palgatasemetele olulist mõju,“ sõnas Perens.
Kliendid on juba aastaid liikunud järjest enam elektrooniliste kanalite eelistamise suunas oma pangatehingute tegemisel. „Peame kõrgel tasemel personaalse nõustamise pakkumist Swedbankis väga oluliseks ja keskendume ka sellel aastal jätkuvalt teeninduskvaliteedi parandamisele. Hea meel on selle üle, et 2012. aasta Eesti parima teenindaja tiitli, millele kandideerisid kõigi teenindusvaldkondade inimesed, pälvis meie kõnekeskuse töötaja Kristiina Timošina,“ märkis Perens.
Swedbanki eesmärk on luua ühiskonnas stabiilsust ning aidata kaasa Eesti elu edenemisele. Olles üheks algatajaks märtsis Eesti Kaubandus-Tööstuskoja juurde loodud ettevõtete koostöövõrgustikule „Unistused ellu!“, jätkab Swedbank Eesti ettevõtlusvaldkonna arendamisele suunatud tegevustega, teavitas pank.
2012. aastal jätkab Swedbank Balti riikides oma kliendikeskse ärimudeli tugevdamist. Üle vaadatakse nii panga jaevõrgu kui teenuste pakkumise mudel, et liikuda järgmise põlvkonna panganduse mudeli suunas. Uus suund põhineb nii elektroonsete kanalite efektiivsemal kasutamisel panganduse põhiteenuste osutamiseks kui pangakontorite võrgu rakendamisel klientide nõustamiseks.