Mis on kiirlaen? Kiirlaenu taotlemine Kiirlaenu intress
Summa

50

2000

Periood

5

90

OTSI PAKKUMISI
 
 
Mis on tarbimislaen? Tarbimislaenu taotlemine Tarbimislaenu intress
Summa

1000

10000

Periood

1

60

OTSI PAKKUMISI
 
 
Mis on kinnisvaralaen? Kinnisvaralaenu taotlemine Kinnisvaralaenu intress
Summa

1000

50000

Periood

6

120

OTSI PAKKUMISI
 
 
Mis on eluasemelaen? Eluasemelaenu taotlemine Eluasemelaenu intress
Summa

2000

200000

Periood

10

40

OTSI PAKKUMISI
 
 



 
Eripakkumised
 
Специальные предложения
Liitu meie uudiskirjaga

Liitudes meie uudiskirjaga, hoiame sind kursis meie tegemiste ja parimate sooduspakkumistega. Sisesta oma e-mail.

Täname! Sinu e-mail on lisatud.

Liising või laen? Plussid ja miinused



TF Bank

Umbes sellise valiku ees seisavad ühel hetkel kõik need, kelle igapäevase elukorralduse üheks osapooleks on neljarattaline sõber. Olgu siis põhjuseks eelmise sõiduriista vähenemine, elukorralduse muutus, pere suurenemine või midagi neljandat-viiendat-kuuendat, kirjutab oma blogis TF Bank. 

Igal juhul, kui otsus, et uut autot on vaja, on sündinud, on küsimus, et millist ja kuidas. Seda, millist autot valida, me siinkohal soovitama ei hakka. Küll aga kirjutame lahti, mida ühe või teise finantseerimismehhanismi juures silmas pidada ning kuidas omale kõige mõistlikum lahendus leida.

Esimene soovitus on see, et kui on vaba raha piisavalt, et kohe auto välja osta, siis go for it! Paraku teame, et enamast see nii lihtne pole ning selliseid rahapakke enamasti pesusahtlis ei vedele. Seega on valida, kas võtta liising või kasutada mõnd sobilikku laenu.

Liisingu eelised:

  • madalam intress. Ja see pole sugugi väike eelis.
  • paljudel automüüjatel on liisingfirmadega kokkulepped ja sissetöötatud koostöö, mis toimib õlitatult.
  • mugavus – näiteks kasutusrendi puhul ei pea mõtlema enam sellele, mida suurema osa oma kasulikust ressursist ära kulutanud autoga peale hakata.

Samas on liisingul ka mõned miinused:

  • intress võib küll soodne olla, kuid lisaks tuleb arvestada kohustusliku kaskokindlustusega, mis sõltub juba konkreetsest autost, kuid tähendab iga kuu ikkagi minimaalselt mõnekümne euro suurust väljaminekut.
  • esmane sissemakse, mis enamasti peab olema vähemalt 10% müügihinnast.

Laenu puhul on selles osas vabamad käed – kui sissetulek ja/või tagatised piisavad, võib auto ka tervenisti laenurahaga osta. Ja kui auto ei ole laenu tagatiseks, pole kohustust ka kaskokindlustust teha. Intress seevastu on väikelaenudel enamasti krõbedam kui liisingutel.

Nii et see esmapilgul lihtne võrdlus sisaldab tegelikult palju rohkem muutujaid. Ega muud head lahendust polegi, kui teha üks tabel, kus lahti kirjutada mõlema variandi plussid-miinused. Veelgi enam, sinna tabelisse tuleks kirjutada ka muud jooksvad kulud, mis aasta peale summeerituna võib olla isegi samas suurusjärgus liisingu või laenumaksetega – küte, rehvid, hooldus jne.

Ja kui see tabel lõpuks tehtud, lisa sinna võrdluseks veel üks rida – takso. Vähemalt linnainimestel selgub tihti, et tegelikult oleks rahalises mõttes isegi soodsam kõik hädavajalikud sõidud teha taksot ja ühistransporti kombineerides. Teisalt aga tähendab see suure osa spontaanse liikumisvabaduse äraandmist, isegi kui rahaliselt oleks see mõistlik ja nii kaldub otsus enamasti ikkagi auto kasuks.

Kõik uudised