Mis on kiirlaen? Kiirlaenu taotlemine Kiirlaenu intress
Summa

50

2000

Periood

5

90

OTSI PAKKUMISI
 
 
Mis on tarbimislaen? Tarbimislaenu taotlemine Tarbimislaenu intress
Summa

1000

10000

Periood

1

60

OTSI PAKKUMISI
 
 
Mis on kinnisvaralaen? Kinnisvaralaenu taotlemine Kinnisvaralaenu intress
Summa

1000

50000

Periood

6

120

OTSI PAKKUMISI
 
 
Mis on eluasemelaen? Eluasemelaenu taotlemine Eluasemelaenu intress
Summa

2000

200000

Periood

10

40

OTSI PAKKUMISI
 
 



 
Eripakkumised
 
Специальные предложения
Liitu meie uudiskirjaga

Liitudes meie uudiskirjaga, hoiame sind kursis meie tegemiste ja parimate sooduspakkumistega. Sisesta oma e-mail.

Täname! Sinu e-mail on lisatud.

Laenuandjad jätavad inimesed teadmatusse



e24.ee

Enne laenu-, liisingu-, järelmaksu- või krediitkaardilepingu sõlmimist peab tarbijal olema võimalus erinevate krediidiandjate pakkumisi võrrelda ning selleks peavad firmad tarbijale andma vastava teabelehe, kuid enamik laenuandjaid seda ei tee.

Teabelehe esitamise  kohustus on kõikidel krediidiandjatel alates pankadest ja kiirlaenajatest kuni järelmaksuga külmkappide müüjateni, teatas tarbijakaitseamet.

Tarbijakrediidi teabeleht on Euroopa Liidus ühtse vormiga infoleht, mis toob lühidalt pikast lepingust välja tarbija jaoks olulisema nagu krediidi kasutamisega seotud kulud, lisakohustused ja taganemisvõimalused.

Tarbijad ei oska nõuda

Teabelehe jagamise nõue hakkas Eestis kehtima 2011. aasta suvel, kuid ameti teatel on see kahjuks nii tarbijatele kui ka finantsasutustele jäänud võõraks. Õigeaegselt ehk koos esmase pakkumisega annavad kliendile teabelehe vaid üksikud firmad. Tarbijad jällegi ei oska ise teabelehte küsida ega tea, mida sellega peale hakata.

 «Pärast maailma majandust tabanud suurkrahhi on Euroopa Liit järk-järgult karmistanud laenuandmise mängureegleid,» rääkis tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste

Tema hinnangul on üks olulisemaid muudatusi, mis mullu võlaõigusseaduse muutmise läbi ka Eestis kehtima hakkas, vastutustundliku laenamise põhimõte ehk laenuandja kohustus kontrollida ja veenduda tarbija laenu tagasimaksmise võimekuses.

Teine oluline muutus pani laenuandjale ülesande anda tarbijale enne laenu võtmist võimalus võrrelda erinevate pakkumise tingimusi. «Kahjuks oleme täna olukorras, kus finantsteenuste pakkujad vannuvad avalikult, käsi piiblil, truudust vastutustundlikkusele krediidiandmisel, aga ei pea samas igapäevases klienditeeninduses seadusega kehtestatud nõuetest kinni,» tõdes Sooniste.

Suunamaks ettevõtjate tähelepanu teabelehe andmise kohustusele ning selgitamaks tarbijatele teabelehe mõtet, korraldab tarbijakaitseamet novembris teavituskampaania «Laena targalt!». Kampaania veebilehel www.laenatargalt.ee saab tutvuda teabelehtede näidistega, samuti saab sealt lugeda selgitusi, kuidas krediidipakkumisi võrrelda.

Kõik uudised