Mis on kiirlaen? Kiirlaenu taotlemine Kiirlaenu intress
Summa

50

2000

Periood

5

90

OTSI PAKKUMISI
 
 
Mis on tarbimislaen? Tarbimislaenu taotlemine Tarbimislaenu intress
Summa

1000

10000

Periood

1

60

OTSI PAKKUMISI
 
 
Mis on kinnisvaralaen? Kinnisvaralaenu taotlemine Kinnisvaralaenu intress
Summa

1000

50000

Periood

6

120

OTSI PAKKUMISI
 
 
Mis on eluasemelaen? Eluasemelaenu taotlemine Eluasemelaenu intress
Summa

2000

200000

Periood

10

40

OTSI PAKKUMISI
 
 



 
Eripakkumised
 
Специальные предложения
Liitu meie uudiskirjaga

Liitudes meie uudiskirjaga, hoiame sind kursis meie tegemiste ja parimate sooduspakkumistega. Sisesta oma e-mail.

Täname! Sinu e-mail on lisatud.

Krediitkaart ja käendus võivad saada järelmaksu takistuseks



Delfi Majandus

Hiljuti keeldus Swedbank kliendile järelmaksu võimalust pakkumast, põhjendades seda krediitkaardi omamise ning käendajaks olemisega, kirjutab Delfi.

Pärnakast pangaklient oli elektroonikapoest Klick välja valinud toote, mis maksis 349 eurot. Ta soovis algselt tasuda 100 eurot ning tegi liisingutaotluse ülejäänud 249 eurole, mida plaanis tagasi maksta kuue kuu jooksul. Paarkümmend minutit hiljem sai ta eitava vastuse.

"Minu esmane reaktsioon oli, et ... pole ju kohustusi, laene, SMS-laenu, mis võinuks olla takistuseks. Helistasin klienditoele, kust ei osatud eitavat vastust kommenteerida ning kust lubati esimesel võimaluselt tagasi helistada ja põhjalik seletus anda," rääkis ta.

"Muidugi see kõne tuli aga hämming oli suur. Kuid see vastus oli minu jaoks absurdne. Teil on olemasolev krediitkaart (olen seda kasutanud minimaalselt) ja teie mehel on kodulaen, mille puhul olete te käendaja. Ja oligi kogu vastus. Küsisin, kas te ikka vaatasite minu maksekäitumist. Kas olen võlgu jäänud või on hetkel olemasolevaid probleeme ja kas kodulaenu maksetega on olnud hilinemisi? Vastus oli, et jah, aga ikkagi me ei saa teile anda krediiti."

Segadusse aetud klient ei saanud aru, kas ta peaks loobuma panga poolt pakutavast 9protsendise aastaintressiga järelmaksuvõimalusest ning kasutama oma 19protsendise intressiga krediitkaarti või oli tõesti takistuseks käendajaks olemine, millega seni ei olnud probleeme esinenud.

Swedbanki autoliisingu ja järelmaksu osakonna juht Tarmo Ulla ütles Delfile, et järelmaksu näol on tegemist finantskohustusega ning pank hindab iga konkreetse kliendi situatsiooni tervikuna.

"Kui olemasolevate kohustuste maht on piisavalt suur ja lisakohustuse andmisega võib tekkida oht, et klient ei suuda neid kõiki täita, siis võib ta tõepoolest saada järelmaksu taotledes eitava vastuse," sõnas Ulla.

"Kaastaotleja vastutab põhitaotlejaga solidaarselt, antud leping loetakse mõlema kohustuseks ning arvestame seda ka uute laenutoodete väljastamisel. Levinumad põhjused järelmaksu taotluse tagasilükkamiseks on olemasolevate kohustuste suurus ja võlgnevused seniste kohustuste tasumisel või kehtivad võlad," selgitas Ulla.

Krediitkaardi limiiti arvestab pank kliendi finantskohustuste hulka tõepoolest ning olenemata sellest, kas kliendi limiit on kasutuses või mitte. "Kindlasti ei ole krediitkaardi olemasolu automaatselt seotud järelmaksu eitava vastusega. Iga konkreetse kliendi puhul hindame kliendi situatsiooni tervikuna," lausus Ulla.

Kõikidel Swedbanki järelmaksu lepingutel on intressimäär 9,9 protsenti aastas. Intressi arvestab pank jääkväärtuselt ning kliendil on võimalik järelmaksuleping soovi korral lõpetada endale sobival ajal lisatasusid tasumata.

Kõik uudised