Kiirlaenud tarbijakaitse kontrolli alla
- Lisainfo
- 10. veebruar 2015
Tarbijakaitseametile tähendab laenureklaamide läbivaatamine üle poole miljoni euro lisakulu, kirjutab Ärileht.
Majanduskomisjon otsustas saata riigikogusse teisele lugemisele televisioonis ja raadios kiirlaenureklaamide keelamise eelnõu. Sellesse otsustati lisada täiendus, mis kohustab kõiki laenupakkujaid ka teistes kanalites tehtavaid reklaame tarbijakaitseametiga kooskõlastama. See tähendab, et nt Swedbanki kodulaenu telereklaam pole keelatud nagu kiirlaen, aga peab ikkagi saama ameti heakskiidu.
Eilsel komisjoni istungil osales ka ameti peadirektor Andres Sooniste, kes luges üles potentsiaalse muudatusega kaasnevaid kulutusi ega olnud tarbijakaitse seadusemuudatusse kaasamisest just vaimustuses. Sooniste sõnul tuleb arvestada, et kõigi kanalite – TV, raadio, välireklaam, trükimeedia, internet – reklaamide jälgimine ja eelkooskõlastamine tähendab aastas kuni 15 000 reklaami läbivaatamist.