Tarbimislaenu taotlemine
Laenu taotlemine sõltub konkreetsest laenuandjast, kuid üldjoontest võib laenutaotlemisel välja tuua järgmised etapid:
1. Laenutaotluse esitamine
Laenutaotlusi saab esitada sõltuvalt laenuandjast mitmel viisil, nt:
- Internetist, laenuandja koduleheküljelt.
- Laenuandja esindustest.
- Laenuandja koostööpartnerite juures (nt Eesti Post, R-kiosk jt).
Enne laenutaotluse esitamist tuleks enda jaoks kindlasti läbi mõelda raha laenamise vajadus ning samuti vajamineva laenusumma suurus ning tagasmiakse periood nii, et laenu igakuine teenindamine oleks jõukohane. Kindlasti tutvuge enne laenamist hoolikalt laenutingimustega.
2. Dokumendid/tagatised
Erinevad laenuandjad nõuavad laenu taotlemisel mitmeid dokumente, sh:
- Isikut tõendavat dokumenti isiku identifitseerimiseks.
- Sissetulekut tõendavat dokumenti, mis näitab isiku igakuiseid sissetuelkuid. Enamasti on Eestis nõutav 6 kuu pangakonto väljavõte.
- Käenduslaenude puhul ka käendaja isikut tõendavat dokumenti ning sissetulekut tõendavaid dokumente.
3. Laenulepingu sõlmimine
Pärast positiivset laenuotsust sõlmitakse laenuandja ja taotleja vahel leping. Paljudel laenuandjatel on selleks internetis iseteeninduskeskkonnad (nt internetipank), kuid laenulepingut on võimalik sõlmida ka esindustes laenuandja juures kohapeal või posti teel või laenuandja koostööpartnerite juures. Pärast laenulepingu sõlmimist kantakse taotlejale raha üle.
Enne tarbimislaenu taotlemist tutvu kindlasti erinevate laenupakkujate poolt pakutavate võimaluste ning intressimääradega. Soodsaimate pakkumistega saate tutvuda siin.